sobota 24. října 2009

Další kniha


Vím, že jsem již delší dobu nic nenapsal. Né, že by nebylo o čem, spíš jsem neměl chuť, ani čas psát. Když můžu, tak trávím čas s mou nejmilovanější Káťou. Jinak mám poměrně dost práce, což o mém plánu "zvolnit" moc neříká. Naopak jsem teď vzal zakázek spoustu. Mám rozjetý nějaký weby a právě jsem dodělal návrhy pro další knihu, doufám, že se jim budou líbit. 

Pokud vás zajímá význam jednotlivých obálek, stáhněte si toto PDFko, kde vše vysvětluji :). 

Na závěr bych chtěl říci, že jsem se v žádném případě nesnažil o líbivost. Už jen proto, že toto není kniha, kterou by si někdo koupil podle obálky. Tuto knihu si člověk koupí s určitím záměrem, na obálce je pak jen zaujmout svojí rázností, či myšlenkou. O to mi šlo, o myšlenku a symboliku. Snažil jsem se vyjádřit jednoduše podstatu knihy. Mohl jsem udělat bílé pozadí, černý obrys postav, jak někdo týrá dítě, k tomu rudou krev, ale to by pak nemělo žádný význam a zapadlo by to do šedi designů, se kterými se setkáváme na každém rohu. 

Syndrom CAN vám asi nic nebude říkat, pokud by někoho zajímalo, o čem jsem to vlastně dělal obálku, koukněte sem

3 komentáře:

Likandro řekl(a)...

Myslím, že bych se u zvuku víc zaměřil na ostré křivky spíš než na oblé, které působí hřejivě, navíc pokud se nepletu tak mluvené slovo má hodně nepravidelný a často zubatý průběh, který občas vypadá až nepříjemně...

Návrhy jsou sice myšlenkově ok, ale upřímně, bojím se, že bez vysvětlení to nikomu moc nedojde, takže sice to účel docela plní, knížka nezapadne, ale bude svým zařazením v regálu možná trochu mást... zvuková křivka se pojí s hudbou, barevné linky znají lidi většinou z televize u nějakého zkušebního kanálu... a i když je to asi hlavně pro psychology a sociální pracovníky, kteří ví o co go, tak se bojím, že ani těm by to nedocvaklo... ale kdo ví...

každopádně ses nad tím zamyslel, to se musí nechat...*palec nahoru*

Petr Vojtěch řekl(a)...

Díky, je pravda, že toho se taky krapet bojím. Další věc je, že toto není kniha, která bude v každém knihkupectví. Buď se dostane jen do specializovaných prodejen, nebo se bude prodávat na objednávku a hlavním odběratelem budou psychologická centra atd.

Uvidíme .. jsem schopen reagovat na tiskárnu a udělat něco více .. hmm ilustrativního. Šel jsem na to trochu jinak a uvidím no.

PepiCzech řekl(a)...

V podstatě bych zkopíroval Likiho. Líbí se mi ty křivky - oboje - i oblé i ostré (drobnost- křivku máš převrácenou - srdce bije "opačně" - ale to je detail).

Ty pruhy mě popravdě moc nezaujaly a - přestože nejde o líbivost - mi spíš přijdou až nepříjemný, agresivní - což je možná účel, těžko říct. Lupa je imho krok trochu mimo. Tam se mi nelíbí provedení, navíc to jde proti logice (skladba pruhů pod lupou).

Každopádně pokus dobrý, hlavě ta tmavá varianta se mi dost líbí a jak jsi psal, mohla by být i zcela bez textu.