sobota 21. listopadu 2009

Ještě chytám dech



Opravdu jsem nečekal, že poslední záznamy na blogu se budou týkat hraní her. Ale znáte to .. člověk si rád vyzkouší nějaký ten lepší titul. A právě, když vrcholí herní sezóna, se můžeme dočkat těch nejlepších kousků. Minule jsem psal o Dragon Age. Dnes jsem ale dohrál jinou hru. Call of Duty: Modern Warfare 2. Je to téměř neuvěřitelné, jak mě chytla. A zhola to není jen hratelností, která je neuvěřitelně rychlá, akční a provázaná spoustou originálních událostí jakéhokoliv rozsahu. MW2 hodně vsází na příběh.



Akční hra .. ano opravdu. A udělali dobře, každou misí se střídá prostředí a hra splétá několik různých scénářů do jednoho celku. Budete mrznout v Rusku, proplétat se v brazilských slumech, pobíhat v zákopech ve Washingtonu DC a potápět se v Pacifiku. Taky se podíváme na Orbit. Je toho neuvěřitelná spousta. Kdo hrál první díl, tak bude nadšen příchodem několika známých tváří (Price atd).



Hra je doslova napěchovaná spoustou "miniher", zda se tomu tak dá říkat. Různě budete využívat moderní technologie, šplhání po ledovci, či spouštění po laně ze skály je úplně skvělé. Taky přepadovky se zpomaleným časem, nebo zběsilá jízda na sněžném skútru doslova přidávají na akčnosti hry.



Nejvíc mě ale dostala filmovost. Prostředí je tak reálné, příběh neuvěřitelně plný zvratů a zážitek opravdový. Doporučuju všem!



Spoiler ALERT!! (Kdo si hru chce prožít sám, dál nečtěte!)

První vyraženej dech přichází s misí ve Washingtonu. V briefingu se ukáže mapka (jak je zvykem) se záběry z družic. Najednou se začnou objevovat nad Pacifikem a Amerikou červené body. Nikdo neví, co se děje, najednou se ztratí signál a vy se probudíte ve Washingtonu, kde hoří nebe, všude je zmatek, nad vámi létají bombardéry, všude skáčou parašutysté a vše je, jak se říká, v prdeli. Do toho hraje silně emotivní smutná hudba a i já, antiameričan, jsem zatlačoval slzu. Navíc vše je podáno tak realisticky. Takovýchto okamžiků je ve hře spousta. 


Další a snad i větší zástavu jsem dostal, když jsem po brutálním masakru (skoro sebevražedná mise) přežil jen já a Ghost (snad nejhustší postava v armádě :D). Utíkáme z kopce, už jsou vidět naše vrtulníky. V patách máme spoustu nepřátel, když mě najednou srazí granát. Tma a najednou se vše zrychlí, Ghost mě vezme za ramena a pomáhá mi dostat se k vrtulníku, kde čeká generál Stepherd. Už jsme u něj, předám mu medium se získanými daty a on jen vytáhne pistoli, střelí mě do hlavy, střelí i Ghosta a odejde. To jsem opravdu nečekal a ztuhl mi výraz ve tváři. Pak už jen ve rozmazaných záběrech vidíš, jak tě polévají benzínem a zapalují. Až mi z toho běhal mráz po zádech.

8 komentářů:

Glym řekl(a)...

Tak to zapni na těžší ůrověn at' se podívám i já ;)

zmf řekl(a)...

No příběh je takovej moc béčkovej (víš že tam měli být i mimozemšťani a zombici?). Jinak je to jízda, to ano, ale až opadne euforie, možná poznáš že to tak dobrá hra není. Z prvního dílu jsem měl lepší pocit, byl víc uvěřitelnější. Jo a za "stepharda" máš u mě plus :D

Petr Vojtěch řekl(a)...

Příběh je peckovej .. :D.

Mimozemšťani .. to nevím, ale nakonec tam nic nepřirozenýho nebylo, takže v klidu :).Nevidím důvod, proč by to neměla bejt "tak dobrá hra". Ukaž mi lepší střílečku. První díl byl fajn, ale rozhodně jsem si ho neužil, jak toto.

Co s ním? Byl ne? .. Stepherd .. nebo tak nějak :D.

zmf řekl(a)...

Byl to Shepherd, což je trošku něco jinýho než Step-Hard :D ... Tady nejde o to, že by sis MW2 neužil, ale je to jako jít na béčkovej film do kina, když na něj půjdeš znovu, začneš odhalovat slabiny. To se ti u áčkových titulů nestane, ať už u starých her jako je Far Cry nebo Half Life, až po nový, jako je Crysis Warhead. Neříkám že MW2 je špatná hra, jen hraje až moc na efekt a je to moc jednoduchý. Ale je to ideální hra, kde jsem babičku učil držet myš a střílet.

Petr Vojtěch řekl(a)...

OK :D. Proti gustu žádný dišputát. Jen si stále stojím za tím, že i na druhé hraní mám neustále skvělý zážitek. Half-Life .. jasně, taky naskriptovaná akce, po druhé jsem taky nevydržel hrál (mluvím o Episodě2), přesto HL, jako sérii uznávám, hlavně pro svůj tajemnej příběh. COD .. První díl jsem hrál jen u kamaráda, takže nějak nevim. Dvojku jsem otočil několikrát a u mulťáku proseděl noci, ale zaměřme se na single. Prostě všecko naskriptovaný a hra celou dobu držela atmošku jak prase.
Trojka vyšla jen na konzole, takže ubec nevim. Čtyrka je jasná .. to byla pecka, atmosféra, akce, rychlost atd .. bomba, ale abych se přiznal, vůbec si už nepamatuju, o co tam ubec šlo.
Pětka zase šla okolo mě.
A teď šestka, podle mě vše z předchozích dílů ještě vyšperkovala, OK celá atmosféra stojí na efektu, dojmu a nemá to více méně hlubší podstatu, nebo jak to říct. Pro mě je to ale stále výš, než HL2, na který sice můžu vzpomínat, jako celek, ale jednotlivé mise už tak efektivní nejsou. A upřímně .. z MW2 mám větší radost. Uvidíme za měsíc, třeba to opadne, třeba ne :).

MEN-X řekl(a)...

MW2 je supr hra, suprová střílečka se skvělým příběhem. Ale už to není CoD, kde jsou epické bitvy stovek vojáků, kterých se účastníte jako nicotný pěšák? Kde jsou masové výsadky za zvuku kulometů, které nemilosrdně masakrují vaše spolubojovníky? Tohle si mi nejvíc na CoD líbilo ale IW to absolutně vypustili ... což je škoda :(

Anonymní řekl(a)...

hra je super ale vsetci na nu cakame polroka a potom to prejdeme za par hodin, mali by hru spravit viac narocnejsiu... tie misie idu plinuli raz zacas ma zabiju aj to idem hned od miesta kde ma zabili kazdy kusok je checkpoint... ale dej je super..

Petr Vojtěch řekl(a)...

Anonymní: 1. můžeš si dát těžší obtížnost ..

2. Single je jen "doplněk", hlavní je v této hře multiplayer, který zabaví na neuvěřitelnou dobu. Já ho hraji v každé volné chvíli a moc se bavím.