neděle 20. června 2010

Film week

Dlouho jsem nemluvil o žádných filmech. Proč se trochu nerozepsat o snímcích, které se teď dostaly mému zraku? Tento článek jsem se rozhodl napsat hned po shlédnutí snímku Duel Frost/Nixon, tak začnu právě jím. První trojice: 

Duel Frost/Nixon
Ron Howard je bezpochyby jeden z mých nejoblíbenějších režisérů. Po skvělé Čisté duši, úžasné Těžké váze a trochu slabší Šifře Mistra Leonarda se dostal k poměrně těžkému žánru. Oproti předchozím snímkům se nás nesnaží dostat emocionálně, ale vykresluje dobový snímek ve všech ohledech. Není to dokument, ani nějaký reportážní snímek. Film nemá žádné výrazné herce a přesto jsou všichni skvělí. Spousta z vás asi řekne, proč se dívat na film, který sleduje aféru amerického prezidenta? Protože to není tak jednoduché a je naprosto precizně vystižena atmosféra, mezi dvěma soupeři, kteří bojují doslova o svůj život. Prostředí je úžasně zachycené a hrdě může reprezentovat tehdejší dobu. A přestože se před kamerou vyskytuje více aktérů, tak hlavní jsou vždy dva muži, sedící naproti sobě v záři reflektorů. Celé dvě hodiny budete s napětím koukat, jak se situace vyvine a kdo vyjde vítězně. A stále je tu místo pro vlastní názor. Stálo to za to? Stálo!

A-Team
Trochu přehlížený a málo vydělávající je nový snímek od Joa Carnahana, který má za sebou v podstatě jen povedený minifilmeček Hire. Studio vsadilo na nostalgický zážitek a bohužel neuspělo. Tím nechci říct, že by film byl špatný, jen nevydělává. To nás dnes ale nezajímá. Jedná se o retro snímek, vracející se k seriálu z 80. let. Nabušená akce, vtípky a neohrožená čtyřka v hlavní roli? Perfektně to funguje. Zprvu jsem se bál, že jdu na trapnou akční komedii, jakých známe spoustu. Ale film začal, uplynulo deset minut, a mě už bolelo od smíchu břicho. A já věděl, že před sebou mám dvě hodiny nepřetržité akce, skvělých efektů a výborných hlášek. A opravdu! Zápletka není nepředvídatelná, ale to nevadí. Tento film stojí na něčem jiném. Předkládá před nás vztah hlavních hrdinů, odhodlání a promyšlené akce, které vás budou bavit. Laciné vtipy jsem nezaznamenal, jen spoustu nadsázky a oldschool akce. Super! 

Remember me
Že se mi někdy bude líbit herecký výkon Roberta Pattisona? Po Stmívání? Možná jsem zbytečně zasedlý, ale nečekal jsem to. Remember me je příběh dvou mladých lidí, kteří si prožili rodinné tragédie. Film ukazuje spoustu pohledů na různé situace. Nedá se říci, že by vše bylo na první pohled hned jasné. Kromě hlavní zamilované dvojice proti sobě stojí jejich otcové. Vše je o vztazích. Všechny jsou dobře vykreslené a uvěřitelné. Každý to má v životě těžké, ale je umění s tím bojovat. A vším se dá hnout. Hezká podívaná hodná zamyšlení. 


1 komentář:

Playman řekl(a)...

Super, konečně máš i ty filmovou NEWS, která tady hodně chyběla a snad se ti podaři v podobném duchu i pokračovat...

Já sem zase viděl film, který je podle mě neprávem označován za filmový brak-režíroval ho Paul Verhoeven, tento režisér je známý tím, že na co šáhne tak to se mu povede ale za tento film dostal několik cen za nejhorší režii. Podle mě to je tím, že vědšina lidí nebyla schopná pochopit ten film, mysleli si že je ten film moc jednoduchý, možná nebyli připraveni na trochu více erotiky než bývá u filmů bežné ale podle mě se ten film více než povedl, má to drive a tím filmem je Showgirls z roku 1995, nemůžu ho dostat z hlavy. A že už jsem těch filmů viděl...

Duel Frost/Nixon jsem viděl už docela dávno,patří sice mezi nejlepší politická dramata a prostřednictvím slovního TV duelu obou stěžejních postav přibližuje společensky napjatou dobu po největší skvrně na politické kultuře historie Spojených států – aféře Watergate (kdy valná část americké společnosti nemohla rozdýchat Fordovu amnestii na přestupky Richarda Nixona)ale zrovna tento snímek mě nějak zvlášť nezaujal,za vidění určitě stojí taktéž... Ty ostatní filmu co tu máš sem zatím neměl možnost vidět, tak to určitě napravím... a díky za skvělý článek