pátek 30. července 2010

Starcraft 2: Wings of Liberty



Blizzard ví, jak své fanoušky potrápit. Je to jednoduché, rok co rok odkládá své tituly na neurčito. U leckterého studia by to znamenalo krach, ne však zde. Blizzard je snad jedinou společností, která si může dovolit své hry s klidem odkládat, jak se jim zlíbí. Na výdělku nejsou existenčně závislí a komunita fanoušků odpustí vše. Klidně i druhý díl jedné z nejoblíbenějších strategií vůbec, Starcraft. Důležité není datum vydání, důležité je pouze to, že TA HRA JE PROSTĚ BOŽÍ!



Věřím, že toto neumí ani Bioware, ti sice udělají skvělou hru, ale ta popularita není taková, jako právě u Blizzardu, který své hry piluje jako klenoty, protože na to jednoduše má čas. Bůh ví, kdy vyjde Diablo 3, ale o tom až jindy.

Starcraft 2 mi před dvěma dny přišel a už mám nějakou tu hodinku nahranou. Už launch trailer mě oslovil a já si řekl: "Sakra, tady není něco v pořádku! Nemá to být strategie?" Samozřejmě projekt perně sleduji již pár let, ale tolik jsem nečekal. Zde můžeme vidět menší podobnost třeba s Mass Effectem, kdy je vaší základnou loď (na úplném začátku bar) a odtud vše řídíte, postupujete v příběhu, vylepšujete technologie a řešíte i vztahy. Úžasné, po každé misi zpozorujete, jak se svět vyvinul, co se událo atd. Příběh nebudu prozrazovat, je tam spousta odhalení, náhlých zvratů atd. Na kampani je kromě příběhu skvělé i to, že každá mise probíhá jinak. Máte jiný úkol, úplně jinak ho plníte atd. Takový styl rozjel už Warcraft 3, SC2 to dotáhl ještě dál. 



Skirmish je klasický, vyberete mapu, nastavíte protivníky (pokud nejedete multiplayer) a můžete začít. Je poznat, že oproti prvnímu dílu obtížnost šla dolů, ale pokud se chcete zapotit (a nejlépe prohrát), tak si můžete obtížnost zvýšit. Třeba na INSANE, což je doslova insane. Multiplayer bude jiné kafe, ale sám jsem si na něj ještě netroufl. Videorecenzi musím udělat do středy, takže mám ještě čas. 



Na závěr si troufám říct, že Starcraft 2 je momentální jednička na poli real-time strategií. Nesmím zapomenout na hudbu, která je úžasná. Grafika vypadá taky hezky, efekty jsou působivé a celé je to takové epické. Lehce vyšší cenu má určitě právem a s klidem by si zasloužila i dražší cenovku. Spousta lidé ale prská, přitom je to jen o stovku navíc. 

 

3 komentáře:

Pes Filipes řekl(a)...

Osobně ten humbuk kolem druhého starcraftího dobrodružství nechápu. Ale fanoušci Blizzardu jsou holt takoví, skoro mi až přijde, že všechno, co vydají, musí být nutně skvělé a vyvoněné.

Taktéž mi není jasné, proč přistoupili na "epizodickou" formu podstrkávání obsahu. Za těch čtrnáct stovek bych si opravdu rád zahrál za všechny strany... Ale ne, oni je budou uvolňovat postupně. Jen ať si je hráči postupně koupí.

Nejsem typ hráče, co hry kupuje za plnou cenu, takže asi takhle - až to bude ve slevě, rád koupím a přesvědčím se sám. Jo a mimochodem - už se těším na videorecenzi ;).

Petr Vojtěch řekl(a)...

Já to mám půl na půl. Očekávané hry kupuji hned první den (nejlépe) a na nějaké si počkám, až budou ve slevě. Na SC2 se těším už tak 3 roky, kdy měl tenkrát nějak vyjít, co si pamatuju.

Nicméně, to rozdělení obsahu na tři části. Podle mě to není špatně. Wings of Liberty je tak nabušené, že třeba zmíněný ME2 nemá šanci. Pokud takto budou vypadat další díly, tak proč ne? Vydání je tuším Q4 2011. Do té doby co? Lepší grafika, efekty? Vylepšení na základě požadavků komunity? K tomu máme epické navázání příběhu a nevidím problém.

Playman řekl(a)...

Opravdu než Starcraft II dohrajete, opravdu vám to potrvá... Stačí si osvojit pár základů - jednoduchých věcí a máte to v ruce...

Blizzard si ty přídavky připravuje už nějáký ten rok - samotná hra už by byla bývala hotová před rokem...