čtvrtek 3. září 2009

Mapa světa


Po delší době aktualizace webu a taky novinka z připravované hry :). Právě pracuji na mapě "světa". A to jak graficky, tak programově. Dnes ale přináším obrázek s 3D náhledem herní plochy. Takto mapa může vypadat "male", ale věřte, že rozloha bude opravdu veliká. Na mapě nejsou znázorněné hranice, což budu dodělávat až později. Města a vesničky jsou taky jen "náhledové", ve výsledku budou jistě vypadat jinak a hlavně je tam budu dosazovat až v editoru. Inu, mapku jsem si nejprve načrtl, apk nějak vymodeloval, udělal texturu, dosadil městečka a vesnice a to mi prozatím stačí. 

A programová část? Mám hotový systém změny města, přidávání měst, vybírání měst, stavění do nich atd atd. Můj systém už umí hodně. Poměrně pyšný jsem na přepínámí mezi městy když jsem "uvnitř jednoho". Vypadá to tak, že si stavíte domečky, klepnete na šipečku a náhle se přesunete do editace města jiného. Dan mi udělal systém chození pouze po cestách, což dodnes nechápu a doufám, že to bude plně fungovat.

Menší inovací prošel i interface, který ukážu až příště. Taky jsme regulovali počet pohledů na 2. Třeí kamera byla shledána přebytečnou a "spomalující", tak jsme vrchní dvě spojili, tedy politiku i války.

2 komentáře:

PepiCzech řekl(a)...

Na první pohled mě to uchvátilo. Říkal jsem si whow, hustý. Při podrobnějším zkoumání jsem si ale všimnul několika věcí.

Trochu nelogičnost - buď je to:

A: stará mapa, a pak mi nesedí styl pevniny, hrady atp. ale líbí se mi zmuchlaná textura, u pobřeží náčrt preokresby...

B: a nebo je to 3D modelová mapa světa a pak mi ovšem nesedí to "moře", které by mi víc ladilo taky vymodelované a barevné.

Trošku moc na můj vkus svítí ten oranžový okraj. Červeň na starých mapách (doufám, že to má být červeň), je taková spíš černočervená. Směrová růžice by taky mohla být ještě o fous lepší, neříkám, že je špatná, ale jsme zvyklý u map na něco trochu jiného...

Když už máš hrady a hory, určitě bych zkusil přidat ještě lesy, takto to na mě působí - vzhledem ke zbytku - moc placatě.


Možná jsem mimo, ale přijde mi to takový divný, nesourodý, tluče se mi to mezi sebou jako celek.

Rozhodně toto neber jako útok nebo hnidopišské hledání chyb, práce se mi opravdu hodně líbí, jen v ní vidím obrovský potenciál, který mi přijde takto nevyužitý.

I přes výše uvedené se mi dílko líbí, sám bych něco takového nedal. Držím palec v dalším snažení.

Petr Vojtěch řekl(a)...

Díky. Souhlasím s tebou snad ve všech věcech. Okraj u mapy předělám. Styl pevniny moc nejde k tý mapě .. to je tak trochu pravda, nicméně to byl záměr. Udělkat mapu ze které "vystupuje" herní pole :). Nicméně nevypadá to úplně, jak jsem chtěl.

Růžici mohu nějak předělat, udělat stylovějš, stejně ještě plánuji nějakou kresbičku do rohu.

Lesy ach ty lesy. věř nebo ne, tnad těmy jsem laboroval všera celý večer a zatím sjem nepřišel na to, jak je udělat.

Ono se to tluče z prostého důvodu. Ty města tam nejsou "jako ve skutečnosti", to jsou jako "ikony" nasázený na mě. Takový náhledy, aby se rozlišilo, co je to město a vesnice atd, taky to má být dost vidět. Chceme především hratelnost, takže hledat město v džungli půl hodiny není to pravé :D.

Taky je nutno brát v podtaz to, že hra celkově je poměrně nadnesená. Velikosti neslouží designu, ale funkci. Takže ve výsledku je třeba ve městě studna veliká jak dům .. jen proto, aby to bylo přehledné a zase jste nemě jeden barák přes celý view. Myslím, že hru dělám celkem s rozmyslem, ale zase se nesnažím něco vypotit. Dělám, jak se mi chce, když dostanu nápoad, tak si ho napíšu a zvážím .. dávám volnost takové té tvůrčí fantazii. :)

Za vaše postřehy budu velmi rád, určitě toto není nějaký finál, ani tam nejsou rozkreslené hranice, vlajky nad městy atd atd :) To vše se pak bude editovat až ve hře.