pátek 18. září 2009

Tak jsem si zase jednou pustil GM

No to mě ale dopálilo. Zapnu GMk soubor, který včera běžel úplně v pohodě. Zapnu .. běží v cajku. Pohoda. Abych to ale mohl sdílet s dalším grafikem, potřebuju dít pryč jedno velké pozadí. Ok, dám barvu roomu na sedivou, vypnu pozadí a odmažu ho ze souborů. Najednou nic nefunguje .. háže errory o neexistujících proměných atd. Co to proboha je? Ok, snažím se to opravdit, marně. Přestože proměnou deklaruji, tak jako dříve, nyní si ji GM prostě nepřečte. Vyřela to až věc, kdy jsem deklaraci hodil do LOAD roomu. TO by nebyl problém. GM asi neumí počítat. Mám klasickou funkci na přehazování proměných . Dejme tomu:

if global.mesto_vybrano = 1 then global.mesto_vybrano = global.mest_celkem; 
  else
  global.mesto_vybrano -= 1;

Kde si prostě udělám pdomínku, abych nešel do záporu .. ejhle, co fungovalo včera, dneska GM nespočítá. Nevím, jestli mám jít brečet, ale jsem z toho dost hotovej. Netuším, čím to je, štve mě to. Do zdrojáku jsem nehrabal. Prostě GM samo od sebe dělá hlouposti. Snažím se tydle chyby nějak polopaticky řešit. Jsem si jistej, že to mám dobře, prostě jednoduchý scripty, ale GM ne .. GM hází chyby. :(


6 komentářů:

Petr Vojtěch řekl(a)...

Super, další halda věcích, co už mám dávno hotových prostě nefunguje :(. Jsem bezradnej, asi přejdu k úplně starý záloze a udělám celej systém znova .. ach to bude sraní :(.

Likandro řekl(a)...

No jo no... GM a jeho nešvary...

Co k tomu dodat? Já když se mi to stane, většinou mám jeden soubor přinejhorším z předchozího dne... dost často spíš tak z předhodiny... zkrátka jsem si kvůli častým chybám kdy padají celé programy (hlavně v MS Paintu) navykl často ukládat a dělám to tak všude a když se náhodou něco podělá, můžu jít zpátky... Každopádně přeju pevný nervy

Petr Vojtěch řekl(a)...

Já ukládám, jenže zálohy dělám třeba týdení. Naštěstí poslední záloha není tak stará, takže to stihnu, navíc když vím jak na to, třeba do dne :).

Anonymní řekl(a)...

To taky znám.Jednou se mi to stalo a od tý doby ukládám hru každou hodinu...

PepiCzech řekl(a)...

to je pech... taktéž důvěrně znám :) ..ale zase... jsou horší věci na světě

Petr Vojtěch řekl(a)...

Jsou, já to tak beru, jenom mě to prostě dopálilo :).